Kontaktuppgifter

SunDog AB org nr  559235-2115

Flintavägen 1

243 36 Höör

SMS/tel. 0723-326282

Mail info@sundog.se

www.sundog.se

1. Köpinformation

Det viktigaste hos oss på SunDog är att du som kund får den informationen du behöver för att känna dig trygg och nöjd.

Här beskriver vi vilka köpevillkor som vi har och vad du som kund har för rättigheter både enligt lag och vad vi erbjuder dig.

Om det är något som är oklart är ni välkomna att höra av er till oss på info@sundog.se.

Vi säljer inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

När du handlar via internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen som skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Du kan läsa mer om detta hos konsumentverket.

 

2. Priser

Alla priser visas i svenska kronor och inklusive moms.

Vi förbehåller oss rätten för att göra prisförändringar utan förvarning vid eventuella pris fel i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttlagstiftning.

Vi reserverar oss för eventuella fel på priser i nätbutiken.

Större kvantiteter offereras på begäran.

Om du beställt en vara med felaktigt pris blir du meddelad per e-post innan korrigering i din beställning.

Fraktpriserna är i dagsläget 59 kr upp till 500g, 0.5-5kg  kr och över 5kg  kr.

 

3. Betalningsalternativ

 Förskottsbetalning via 

- Swish till 123 062 33 48

 

Vi erbjuder även enkla och säkra betalningar genom Klarna oavsett om du handlar som privatperson eller företag. Med Klarna kan du välja att betala med faktura, delbetalning eller Bank/kreditkort.

 

Bank/Kreditkort

Kortbetalning via klarna kostar inget extra. All din kort information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående kan läsa av dina kortuppgifter vilket ökar säkerheten för dig som kund. Mer om klarna kan du läsa om här: Klarna Check-out

 

Faktura

Faktura via klarna kostar inget extra. Fakturan skickas i första hand separat till dig per e-post eller via Klarna appen om du har den. När du väljer att betala med faktura görs en sedvanlig kreditupplysning för att se så att du är kreditvärdig. Detta sker helt per automatik och det är inga uppgifter som påverkar din kreditvärdighet i framtiden. Fakturan ska vara betald inom 14 dagar från det att vi skickar din beställning.

 

Delbetalning

Tack vare vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. 

 

4. Förändring av order

Kunden äger självklart rätt att ändra sin order innan den har blivit skickad

Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats ut från vårt system går tyvärr inte att ändra.

 

5. Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tid punkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas.

Tar du ej emot eller hämtar ut din beställning tvingas vi debitera 300 kronor för de utlägg vi har haft för porto, administration och andra avgifter.

En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.

 

6. Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kundens bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Ifall återsänd vara ej är i brukbart skick eller det saknas delar, kan vi tillämpa ett värdeminskningsavdrag med upp till 100%. Konsumenten ska efter skickat meddelande senast inom 14 dagar återsända varan/varorna. Vill du som konsument ångra ett avtal kan detta göras via konsumentverkets ångerblankett.

Observera att ångerrätten inte gäller på specialbeställda varor

 

7. Återbetalning

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om önskad återbetalning. Varan måste dock ha kommit åter till oss innan återbetalning kan ske.

 

8. Reklamationsrätt

Du som konsument har rätt att reklamera en vara enl konsumentköplagen. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Anmälning om fel på varan inom två månader anses alltid inom skälig tid. Du måste även lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig.

Vid reklamation följer vi konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan redan innan leverans. Förvara ditt kvitto väl då det detta krävs vid en reklamation.

Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt.

Har du en vara du vill reklamera ber vi dig att skicka ett mail till oss på info@sundog.se

Vi ansvar inte för skador som sker vid montering av felaktiga eller fellevererade varor.

Vi följer den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr 

 

9. Personuppgifter/PUL registrering

När du genomför ett köp hos oss uppger du dina personuppgifter såsom personnummer, namn, adress och telefonnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar dina uppgifter. Detta gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig och för att kunna ge dig den kundservice du förväntar dig av oss. Vi kommer inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Du kan alltid kontakta oss för att ta del av de personuppgifter som vi har registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att uppgifterna skall rättas eller tas bort. Du kontaktar oss enklast på info@sundog.se

 

10. Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.  

 

11. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

12.Leveranser

Alla leveranser sker med PostNord eller DHL och tar ca 5-10 arbetsdagar. Under högsäsong och semestrar kan det ta längre tid.

Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Köparen har också ansvar efter det att vi effektuerat ordern att följa upp leveransen. Samt tillser att leveransen avhämtas/mottages enligt transportörens angivna tid.

Denna information kommer ifrån transportören.

Skulle en leverans av olika skäl dröja längre än avtalad tid, blir kund meddelad per e-post med anledning av försening och upplyses med ny leveranstidpunkt.

I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund. Om du har beställt en vara hos oss och sedan väljer att inte hämta ut den på posten tvingas vi debitera 300 kronor för de utlägg vi gjort för portoadministrering och andra avgifter.

Leverans sker endast inom Sverige ifall inget annat avtalats.

 

13. Öppet Köp

Som internetkund har du 14 dagars öppet köp hos oss från det att du har mottagit varan. Vid utnyttjande av öppet köp skall varan återsändas i ett oförändrat nyskick med originalförpackningen kvar.

OBSERVERA att vi inte kan erbjuda öppet köp på specialbeställda varor, vid frågor om detta kontakta oss via mail info@sundog.se.

 

14. Reklamation och garanti

 

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.

Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer

åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt

åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@sundog.se

där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om reklamationen inte går att åtgärda alternativt att vi inte kan leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se Utöver reklamationsrätt ger SunDog inte några övriga garantier.

 

15. Returer

   

Skicka din retur till:

SunDog AB

Flintavägen 1

243 36 Höör

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen